Betingelsene gjelder enten du booker stand via vår app Sirkel, på www.sirkelnorge.no eller ved oppmøte i butikken.
1. Betaling
Du må registrere deg for å kunne leie stand. Hele leieperioden betales ved bestilling. Du kan betale med Visa, Mastercard eller Vipps, og pengene trekkes fra kortet ditt i det øyeblikket du bestiller. Du blir samtidig gitt tilgang til appen/din brukerportal og du kan starte å registrere klær og utstyr du vil selge på standen din. AC
2. Priser for standleie og kommisjon
Du finner oppdaterte priser inkl mva på nettsiden vår her www.https://sirkelnorge.no Vi tar kommisjon av salget ditt slik det fremkommer av prislisten. Du kan følge med på salget av varene dine direkte i appen. Du har muligheten til å legge til flere varer i hyllen din under leieperioden.
3. Angrerett, retur og reklamasjon
Når du bestiller stand på internett har du 14 dagers angrerett. Angreretten gjelder ikke etter at leieperioden har startet. Hvis du har leid en hylleplass hvor leieperiodens start er mindre enn 14 dager etter leien ble bekreftet, fraskriver du deg angreretten. Hvis du bestiller stand ved oppmøte i butikken er det ingen angrerett. Ønsker du å benytte angreretten tar du kontakt med oss på post@sirkelnorge.no
Det er ikke angrerett på varer som kjøpes i butikken. Varer som er kjøpt og tatt med ut fra butikken kan ikke byttes. Alle varer selges som de er og i den tilstand kjøperen besiktiger dem. Hvis det likevel kommer krav fra en kjøper av en vare, f.eks at varen er en kopivare, eller varen har skjulte feil/mangler, kan varen bli tatt i retur og salget bli tilbakeført og motregnet standleiers salg.
4. Eiendomsrett
Du som selger står selv ansvarlig for å ha full eiendomsrett og rett til å selge varene på standen. Sirkel overtar ingen eiendomsrett til varene i forbindelse med formidling av salg. Eiendomsretten tilfaller kjøper når Sirkel på vegne av deg selger varen i butikken.
5. Oppstart
Henvend deg til personalet i butikken når din leieperiode starter, så kan vi hjelpe deg i gang. Du får tilgang til å gjøre klar og levere dine produkter dagen før leie av stand starter. Beregn god margin innen Sirkel sine åpningstider.
Dersom du ikke har stilt ut dine varer i løpet av første dag av leieperioden, kan Sirkel uten forvarsel leie ut standen til noen andre.
6. Varebeskrivelse
Alle varer skal være registrert med gode varebeskrivelser og pris på din brukerprofil. Du får utlevert prislapper som klistres på varene du skal selge når du kommer inn på Sirkel. Varebeskrivelsen er viktig for personalet for å unngå bedrageri ved bytte av prislapper, og gjør det enkelt for deg å følge med hjemmefra på hva som blir solgt.
Følgende varer skal ikke selges hos Sirkel:
Personalet har rett til å avvise eller fjerne varer som vurderes skadelige for butikkens standard, f.eks. skitne, illeluktende eller uhygieniske varer.
Ulovlig kopierte produkter, tobakk, alkohol, matvarer, våpen, kniver, fyrverkeri, hvitevarer, pornografisk materiale eller annet som personalet måtte vurdere upassende eller støtende.
Overtredelse vil medføre fjerning av disse varene uten forvarsel.
Det er ikke tillatt å legge ut reklamemateriell på standen.
7. Prismerking
Prislapper skrives ut i butikken. Prislappen skal være unik for varen og du er selv ansvarlig for at dine varer er riktig merket med Sirkel sine prislapper.
Dersom du ønsker å endre pris eller beskrivelse på én eller flere varer, skal dette oppdateres online i kundeportalen, og deretter printes ut nye prislapper som du merker varene med. Overstrekede priser er ugyldige av sikkerhetsmessige årsaker.
Hvis du leier ny stand eller flytter stand, må du skifte prislappene på varene slik at de gjelder den nye standen.
8. Utstilling
Ved bestilling av stand får du tildelt et standnummer.
Stand må ikke flyttes på, og du skal ikke fastmontere noe f.eks. med spiker eller tegnestifter.
Det må ikke stilles gjenstander med hjul på øverste hylle. Personalet har rett til å fjerne varer som har risiko for å falle ned eller er for tunge, fra øverste hylle.
Varene skal plasseres på din stand. Du skal ikke legge varer på gulvet, ved siden av eller på andre hyller/oppheng.
Varene skal være utstilt slik at de ikke er til sjenanse for nabostandene.
En ryddig stand øker salget. Du er selv ansvarlig for å holde orden på din stand. Vårt personale vil alltid være behjelpelig med å holde lokalet ryddig, men du er selv ansvarlig for din egen stand. Du kan fylle på med nye varer i hele leieperioden.
9. Rabatt på varer
Ønsker du å endre prisen på en eller flere varer underveis i leieperioden endrer du prisen i appen eller på din brukerprofil. Deretter må du skrive ut ny prislapp i butikken og henge på den respektive varen.
Du har mulighet for å ha rabatt på varene du selger fra din stand og du kan selv velge hvilken rabatt du ønsker.
Du må selv merke de varene du ønsker å selge med rabatt med å skrive prosentsats på labelen slik at det blir tydelig både for kjøper og butikkpersonalet.
10. Varesikring
Sirkel gjør alt vi kan for å sikre dine varer best mulig. Personalet vårt er ekstra årvåkent.
Vi har også rutiner for å sjekke at selgere kun tar med egne varer hjem når de pakker ned sin stand.
Butikken er utstyrt med videoovervåkning, og vi anmelder alle butikktyveri og bedrageri (f.eks. ombytting av prislapper).
Sirkel kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tapte eller ødelagte varer. Sirkel er ikke erstatningspliktig ved brann- eller vannskade. Ved uhell, brann, vannskade eller innbruddstyveri kan det være at din innboforsikring dekker ditt tap, men vi oppfordrer deg til å undersøke dette med ditt eget forsikringsselskap.
11. Varer uten pris
Hvis en vare mister sin prislapp tar personalet vare på den. Sjekk med personalet hvis du mangler noen varer. Personalet vil verifisere eierskap før varen leveres ut. Varer uten prislapp oppbevares i butikken i 14 dager. Etter 14 dager tilfaller varen Sirkel som kan kaste, selge eller donere varen til veldedig formål.
12. Leieperiode slutt
Henvend deg til personalet i butikken når du kommer for å tømme standen. Standen skal tømmes siste dag i din leieperiode. Husk å ta med ID. Du er selv ansvarlig for å tømme standen.
Det er viktig at alle prislapper og tyverisikringer blir sittende på varene når standen tømmes, da varer uten prislapper ikke må taes ut av butikken. Personalet fjerner alle alarmer.
Dersom du ikke har mulighet til å pakke ned selv eller få noen du kjenner til å pakke ned, kan du benytte deg av vår pakketjeneste, se prisliste. Skal en annen tømme standen for deg, sørg for å ringe butikken og gi beskjed om dette.
Dersom standen ikke er tømt i tide, pakker vi den ned mot et gebyr, se prisliste på www.sirkelnorge.no. Varene må hentes innen 7 dager. Gebyr tilkommer for oppbevaring av varene utover dette, se prisliste. Etter 14 dager tilfaller varene Sirkel som rett til å donere, kaste eller selge dem. Nedpakking, oppbevaring og forlengelser trekkes fra det samlede salget ditt eller må betales i butikken.
Dersom vi finner en vare som tilhører deg etter at leieperioden er slutt, og som koster 50 kr eller mer, sender vi deg en melding. Er varen ikke hentet innen 14 dager, overtar Sirkel varen og har rett til å donere, kaste eller selge den.
13. Utbetaling
Sirkel utbetaler fortjenesten din direkte til det kontonummeret som er registrert på deg.
Vi overfører utestående fortjenester to ganger i måneden. Salg fra 1. – 15. utbetales den 30. samme måned. Salg fra 16. – 31. utbetales den 15. påfølgende måned. Hvis utbetalingsdatoen ikke er en virkedag, overføres pengene neste virkedag. Utbetalingen av fortjenesten din skal skje senest 30 dager etter leieperiodens opphør.
I forbindelse med utbetaling trekkes provisjonen og utestående standleie og annen gjeld. Avregning for hver utbetaling er tilgjengelig i kundeprofilen din og sendes også på mail.
14. Annet
Andre betingelser kan gjelde ved leie av stand på Høstmarken, Vårmarken og andre arrangement. Det fremkommer da i omtalen av arrangementet.
15. Personvern
Sirkel forstår og respekterer viktigheten av privatliv på internett. Vi vil ikke selge ditt navn, adresse, e-postadresse, kortinformasjon eller personlige data til tredjepart uten din tillatelse.
16. Forretning gjennom stand
Hvis du leier en stand med intensjon om å drive forretning må du ta direkte kontakt med Sirkel på forhånd. Du er selv ansvarlig for å rapportere korrekte opplysninger til skatteetaten.
17. Øvrige betingelser
Sirkel forbeholder seg retten til å bortvise kunder. Sirkel forbeholder seg retten til å endre åpningstider, stengte dager og utforming av butikkene. Vi forbeholder oss retten til å foreta endringer og utarbeide tillegg til disse vilkår.